/, קציצות ומאפים מלוחים/חביתת חומוס מושלמת שתמיד מצליחה
Print Friendly, PDF & Email

חביתת חומוס מושלמת שתמיד מצליחה

Print Friendly, PDF & Email
חביתת חומוס מושלמת 1
.
חביתה היא מאכל שמככב בארוחות הבוקר של המון בתים ומסעדות בישראל. משהו שהתרגלנו אליו משחר ילדותנו, ומי שעובר לתזונה טבעונית, כמוני, ממש מרגיש בחסרונה של חביתה טובה בארוחת בוקר.
אבל לא באמת צריך להרגיש כך, כי החביתה הטבעונית שאנחנו מכינים בבית כל שבוע היא חביתת חומוס מושלמת! טעימה פי אלף, עשירה בחלבון ובעלים ירוקים וניתן לגוון אותה ולשדרג בהמון צורות.
.

על מה חשוב להקפיד כדי שתצא חביתת חומוס מושלמת – תפוחה, עסיסית וטעימה להפליא?

1. מרקם הבלילה: המרקם צריך להיות אחיד, אוורירי, בלי גושים כמו הטחינה הדלילה שנותנים בדוכן פלאפל כמעט. את המרקם הנכון משיגים בזכות כמה אלמנטים שחשוב להקפיד עליהם:

  • היחס הנכון בין הקמחים לבין הנוזל.
  • הקצפה של התערובת עם מטרפה ידינית תכניס בועות אויר קטנות.
  • הוספת מעט שמן זית לבלילה.
  • הסוד הגדול הוא שימוש במי סודה קרים. אפשר כמובן גם עם מים, אבל יוצא פחות אוורירי..

2. מחבת נון סטיק: חשוב מאד. אחרת החביתה נדבקת ואי אפשר להפוך אותה. במחבת נון סטיק טובה עם פיזור חום אחיד בתחתית, החביתה נפרדת מהשוליים וזה הסימן שניתן להפוך אותה בלי התרסקות קולוסאלית. האמינו לי ניסיתי כמה וכמה מחבתות, הרי חביתה הוא מאכל ביתי בסיסי. לי בבית מחבת של טפאל (זו עם הנקודה האדומה), ומחבת טובה עם ציפוי שיש. יש היום בשוק מגוון גדול של אפשרויות..

3. אפשר להכין מהחביתה גם לביבות קטנות שנשמרות במקרר כמה ימים. הן מתייבשות מעט במקרר ואז מומלץ לחמם אותן למחרת בתוך רוטב. אני בכלל ממליצה לאכול את החביתה עם רוטב שקשוקה חריף, לחם טוב וטחינה תוצרת בית בצד. כך מקבלים גם ליקופן, וגם סידן ואפשר ללכת לשנו”צ בתחושה של “עשיתי משהו טוב לגוף שלי היום”.

חביתת חומוס מושלמת

.

4. תיבול: תבלינים זה עניין של טעם אישי. אני מעדיפה רק מלח ופלפל. אפשר להוסיף כורכום, חוואייג’ או כל תבלין אחר שאוהבים. יש המשתמשים במלח הודי שחור קלה-נמק שמזכיר טעם ביצה. אני לא.

.
5. אפשר לגוון עם תוספות לפי משאלות הלב ותכולת המקרר. פעם כתבתי לכם מה אני עושה בשאריות הירוקים שלי בסוף שבוע. אני מכינה ממרח ירוק שמחליף רוטב פסטו, והולך נפלא בכריכים. עכשיו יש לי שימוש נוסף לירוקים – בחביתה! אז המלצה שלי: קנו כמות כפולה מהירוקים הנהדרים האלה: פטרוזיליה, כוסברה, נענע, שמיר, תרד, רוקט, רשאד, בצל ירוק… מה שאתם אוהבים ובסוף השבוע אתם כבר יודעים מה לעשות איתם… (לא, לזרוק לפח היא תשובה לא נכונה).
.

6. תוספות אפשריות: פטריות, פרוסות פלפלים, פרוסות קישואים, גזר מגורד, קישוא מגורד או בצל, וכל מה שאוהבים. אני אוהבת רק ירוקים. עניין של טעם אישי.

חביתת חומוס מושלמת 2

.

חביתת חומוס מושלמת עם המון ירוקים

החביתה מספיקה ל- 2 רעבים או 3 פחות רעבים

מרכיבים:

  • 3 כפות קמח חומוס
  • 3 כפות קמח עדשים (שילוב החומוס עם העדשים מעדן את הטעם)
  • 6-8 כפות מי סודה (שמכינים במכשיר סודה סטרים או שקונים בבקבוקים)
  • 1 כף שמן זית
  • מעט מלח ופלפל גרוס
  • 1/2  כוס של ירוקים קצוצים דק דק, כגון: פטרוזיליה, כוסברה, בצל ירוק, עלי נענע (מוסיף המון!).

.חביתת חומוס מושלמת טבעונית

 

.

אופן ההכנה:

  1. מערבבים היטב את הקמחים עם 6 כפות סודה ושמן. כשבלילה חלקה טורפים אותה עוד מעט במטרפה ידנית כדי להכניס פנימה עוד אווריריות. אם הבלילה סמיכה מדי מוסיפים עוד כף מים וטורפים, עד לקבלת המרקם של טחינה דלילה.
  2. מוסיפים פנימה את הירוקים והתיבול. ומערבבים היטב.
  3. מחממים 2 כפות שמן זית במחבת נון-סטיק, ויוצקים פנימה את הבלילה.
  4. מחכים בסבלנות 3 דקות ואז רואים שקצוות החביתה נפרדים מהמחבת ושהמרקם יחסית יבש עם בועות (כמו בפנקייק). זה הזמן להפוך אתה החביתה.
  5. מטגנים את החביתה עוד 3 דקות מצידה השני ומגישים עם רוטב שקשוקה , טחינה ולחם שאור מעולה.

אגב, המילה חביתה באה מהמילה מחבת, ולכן חביתת חומוס היא גם חביתה (הוגש במסגרת שירות לציבור) 

בתיאבון!

חיים וטעים!

אם הגעתם עד כאן, אתם מוזמנים לעמוד הפייסבוק שלי: חיים וטעים – אורלי כהן – לייק ותגובות יתקבלו בשמחה גדולה.

כותב | 2018-08-22T10:43:07+03:00 יולי 22nd, 2018|ללא גלוטן, קציצות ומאפים מלוחים|6 תגובות

6 Comments

  1. נילי פלטו 22 ביולי 2018 at 13:06

    תודה על כל מה שאת מפרסמת, חוויה. איך מכינים ממרח ירוק, לא מצליחה למצוא

  2. חיים וטעים 22 ביולי 2018 at 13:11

    תודה רבה נילי.
    כיף לי מאד לקורא 🙂
    הממרח הירוק יעלה לבלוג מחר.

  3. יפעת 9 באפריל 2019 at 16:03

    תודה רבה על המתכון וההסבר המפורט.
    בזכותך פעם ראשונה שיצאה לי חביתת עדשים כמו שצריך 🙂

  4. חיים וטעים 9 באפריל 2019 at 17:22

    תודה יפעת,
    שימחת אותי מאד בתגובתך המקסימה 🌹
    זאת התמורה שלי כבלוגרית, שאנשים מנסים ומצליחים.

  5. עמי פרנקנברג 7 בדצמבר 2019 at 23:14

    זה יצא יותר טוב מכל החביתות הטבעוניות שעשיתי עד היום. הוספתי בצל מטוגן , פלפלים שנאפו בתנור ופטרוזיליה

  6. חיים וטעים 8 בדצמבר 2019 at 13:26

    יששששש!
    שמחה מאד לקרוא את תגובתך. התוספות ששמת נראות לי כשילוב נהדר של טעמים 👌

השאר תגובה