//קפה הפוך טבעוני

קפה הפוך טבעוני

קפה הפוך טבעוני 1

אחד האתגרים שעמדו בפני עם המעבר לטבעונות היה להכין לעצמי קפה הפוך טבעוני בבית.

בפעם הראשונה שראיתי את מאיה מוסיפה לימון לקפה השחור שלה חשבתי שהיא מתבלבלת. ״תטעמי״ היא אמרה לי, זה מאד טעים.
הפעם הבאה שבה נתקלתי במשהו דומה היתה בבית קפה בשאנז-אליזה. שם הגישו לי שם כוס אספרסו, ולצידה קליפת לימון קטנה וקוביית שוקולד מריר 70% (כמובן עם כוס סודה קרה, שיק פריזאי או לא?). מעכתי את קליפת הלימון לתוך הקפה וראה זה פלא. הסתבר לי שלימון מוסיף המון – גם לקפה. טעם הקפה מתחדד ומשתדרג.

לכן, כשקיבלתי מתנובה את האתגר להכין קפה מדליק עם משקה שיבולת השועל החדש שלהם – Barista המתאים במיוחד לקפה (מסדרת ALTERNATIVE), מיד חשבתי על קפה הפוך עם קליפת לימון מגוררת ושבבי שוקולד מריר. כי שיק פריזאי אפשר להשיג גם במודיעין.

קפה הפוך טבעוני

מתכון מדויי אין כאן, כי כל אחד אוהב את הקפה שלו בצורה טיפה שונה. אחד בכוס זכוכית קטנה, אחד בכוס גבוהה, אחד במאג… עם קצף, בלי קצף, רותח… נו, אתם הרי מכירים את זה.
אתן רק כמה דגשים:

הקפה: אספרסו או מגורען או מאבקת נס קפה (שמעתי אנשים שקוראים לו קפה של מורות), בקיצור -מה שאתם אוהבים.

משקה שבולת שועל אלטרנטיב תנובה: בעל מרקם קרמי או ״גוף״ מה שמאפשר להכין ממנו קצף יציב (עם מקציף חשמלי או אפילו רק בשקשוק הקרטון). אין לו טעם דומיננטי מדי והוא מה שנקרא "נותן כבוד לקפה".

קפה הפוך טבעוני עם אריזת מוצר

השוקולד: מריר בעל אחוז גבוה של מוצקי קקאו (70% ומעל). אפשר להניח בתחתית הכוס מטבע או קובייה קטנה של שוקולד וגם לפזר מעל לקישוט טעים.

הלימון: חשוב לגרר רק את השכבה החיצונית, הצבעונית (צהוב-ירוק), כי השכבה הלבנה שמתחתיה מרה. אפשר להניח מעט מהקליפה על הקצף או ללחוץ על הקליפה ולהוציא ממנה את הארומה הנהדרת שלה. אגב, קליפת הלימון מכילה הרבה יותר נוטריינטים [או נוטריאנטים שהם ויטמינים וכימיקלים חיוניים לפעילות הגוף] ממיץ הלימון. חשוב! עבור המשקה הזה, השתמשו אך ורק בקליפת הלימון, לא במיץ, כי הוספת מיץ לימון לקפה הפוך עלולה לפרק את המשקה! לכן, חשוב לשים מעט מהקליפה מעל הקצף ולהתענג.

קפה הפוך טבעוני - לימון מגורר

*המתכון בשיתוף תנובה ALTERNATIVE*

גיוונים ותחליפים:

  • אפשר להחליף את הלימון בתפוז, או לותר עליו, אבל חבל.
  • אפשר לשים מרשמלו במקום שוקולד.

מסקנה: כשהחיים נותנים לנו לימונים, אפשר להכין מהם לימונדה, אבל כיף להכין מהקליפה שלהם קפה הפוך, טוב, נו, גם לימונצ׳לו.

קוראים יקרים, הכנתם מתכון שלי? אשמח אם תשתפו אותי איך יצא לכם? אהבתם? אם אתם מעלים תמונה, לפייסבוק או לאינסטגרם, אל תשכחו לתייג אותי: @orlycohen אני אעלה את זה גם אצלי ואתייג אתכם חזרה.

קראתם את המתכון ומשהו לא ברור? אני כאן לענות ולעזור. פנו אלי דרך "צור קשר". מבטיחה לענות. זה הכיף שלי.

רק תנו לי סימן קטן (לייק, אימוג'י מחייך או תגובה יתקבלו בהמון תודה ואהבה).

לרוויה ובתיאבון!

חיים וטעים!

מאת: | 2023-04-09T11:55:59+03:00 24/02/2020|קטגוריות: דף-הבית|תגיות: , , , |0 תגובות

השאר תגובה