/, פסטה ואורז/פסטה ברוטב פסטו – טבעוני
Print Friendly, PDF & Email

פסטה ברוטב פסטו – טבעוני

Print Friendly, PDF & Email

רוטב פסטו הוא דרך נהדרת לצרוך המון ויטמינים מינרלים ושומנים טובים, והצירוף שלו לפסטה הופך אותו לאהוב גם על ילדים.

פסטה ברוטב פסטו טבעוני 1

פסטה פסטו

המרכיבים ל- 4 מנות:

  • 1 חבילת פסטה מאיזה מותג וצורה שאוהבים (רגילה, מחיטה מלאה, בתוספת קטניות או ללא גלוטן)
  • 250 מ"ל שמנת סויה 5% או נוזל קוקוס או מי אגוז קוקוס (מה שאוהבים)

לפסטו:

  • צרור גדול של בזיליקום או 3 קופסאות של בזיליקום מהסופר
  • 2 שיני שום (או יותר לפי הטעם)
  • 1/3 כוס שמן זית
  • 50 גרם צנוברים קלויים על מחבת יבשה עד להזהבה קלה, או אגוזי מלך (לפי הטעם והתקציב)
  • קורט מלח ופלפל גרוס

להגשה:

  • 3 כפות צנוברים קלויים על מחבת יבשה עד להזהבה קלה
  • 2 אגוזי ברזיל
  • אופציונלי: כף שמרי בירה (שמרים תזונתיים)

אופן ההכנה:

מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן.
שוטפים את הבזיליקום, מכניסים אותו יחד עם כל מרכיבי הרוטב לבלנדר וטוחנים עד לקבלת מרקם חלק ואחיד. בעקרון, הייתי אמורה לכתוב כאן שיש להשתמש רק בעלי הבזיליקום, אולם אם יש לכם בלנדר עוצמתי, אפשר להשתמש גם בגבעולים כל עוד הם נטחנים ולא נשארים סיביים במנה. בצורה זו נקבל עוד נפח למנה וגם סיבים תזונתיים.

טועמים ומשפרים טעמים.
מחממים בזהירות את השמנת במחבת רחבה, עד לסף רתיחה, ומוסיפים את ממרח הפסטו. מערבבים עד לאחידות ומוסיפים פנימה את הפסטה.
מערבבים ומגישים.
מפזרים מעל כל מנה  צנוברים קלויים, למגררים עליה כחצי אגוז ברזיל. אפשר לזרות גם מעט שמרי בירה.

הערות:

  • הערה של הקורא דני: שימוש בגבעולי בזיליקום עלול להוסיף מרירות לפסטו.
  • ניתן להכין גם במעבד מזון ואפילו בעזרת בלנדר מוט. פשוט מכניסים את כל המרכיבים של הפסטו לכלי בעל שוליים גבוהים וטוחנים עד לקבלת ממרח אחיד.
  • הפסטה מתאימה גם לחימום יום אחרי, תוך שהיא שומרת על הטעם והמרקם, כך שניתן לקחת את השאריות לעבודה למחרת וזה יתרון עצום.
  • גיוון: אפשר להחליף חלק מהבזיליקום בפטרוזיליה או תרד. יוצא פנטסטי.
  • גיוון 2: אפשר להוסיף לפסטו גם כף טפנד זיתים שחורים וארטישוקים כבושים קצוצים כמו בתמונה למטה
  • לגבי פסטה ללא גלוטן אני אוהבת את הפנה של ברילה ללא גלוטן כי אין לה טעם לוואי, וניתן להגיע איתה לדרגת בישול אל-דנטה, מה שקשה בדרך כלל עם פסטות ללא גלוטן.

פסטה ברוטב פסטו טבעוני עם טפנד זיתים וארטישוק כבוש

אהבתם? הכנתם? אשמח לשמוע! לייק או תגובה יתקבלו בברכה.

בתיאבון!

חיים וטעים!

כותב | 2018-08-08T10:21:48+03:00 אוגוסט 1st, 2018|ללא גלוטן, פסטה ואורז|6 תגובות

6 Comments

  1. סיגלית 1 באוגוסט 2018 at 22:38

    נראה מעולה
    אפשר בלי הסויה/קוקוס?

  2. חיים וטעים 1 באוגוסט 2018 at 22:43

    היי,
    את זריזה.
    כן. אפשר לשים 1/2 כוס ממי הבישול של הפסטה

  3. דני 1 באוגוסט 2018 at 23:23

    מניסיוני פסטו עם הגבעולים יוצא יותר מריר

  4. חיים וטעים 1 באוגוסט 2018 at 23:30

    תודה על תגובתך דני.
    אני לא חשה במרירות יתרה, אבל מצד שני אני אוהבת רוקט ואנדיב.
    🍀🌿☘️
    אני אוסיף את הערתך לפוסט.
    מי שרגיש למרירות, צריך להסיר את הגבעולים.

  5. הלפגוט רבקה 3 באוגוסט 2018 at 06:37

    רואה מדי פעם את המתכונים שלך ונהנית להכינם.
    אשמח לקבלם למייל

  6. חיים וטעים 3 באוגוסט 2018 at 09:43

    תודה על התגובה המקסימה! אשמח לצרף אותך לרשימת התפוצה לקבלת קישור למתכונים במייל.

השאר תגובה