/, חגים ואירועים, עוגות ומתוקים/אוזני המן טבעוניים מ-2 מצרכים

אוזני המן טבעוניים מ-2 מצרכים

אוזני המן משני מצרכים - בצלחת תמונה ריבועית

אוזני המן טבעוניים מ-2 מצרכים נולדו בראשי כדי לעזור למי שרוצה לשמור על המסורת של פורים בלי לקחת משכנתא. כי אני לא רואה סיבה לקנות אוזני המן, ובטח לא במחירים המפוצצים שקראתי עליהם בעיתון. הכנתי, העלתי לאינסטגרם והבקשות למתכון לא איחרו לבוא. אז קבלו אותם: אוזני המן מהירים מ-2 מצרכים שגם מי שחסר ניסיון באפייה יכול להצליח להכין.

אני מאד אוהבת אוזני המן, אבל לא את הקשים שהיו נהוגים בבית סבתי (ע״ע אבנים, סליחה סבתא) אלא עדינים, פריכים ומלאים בשפע מליות מתוקות, כגון: תמרים, ממרח שוקולד ואגוזי לוז, טחינה ושוקולד, רחת לוקום (זו המסורת הביתית שלנו), אגוזים וקינמון, ריבה ואגוזים. גולת הכותרת בשבילי זו מלית פרג, אבל היא שייכת לגירסה ארוכה יותר והרי התכנסנו לשם קיצורי דרך.
כאמור, אפשר להכין בצק פריך ביתי, אך כלום לא יקרה אם פעם בשנה נקצר תהליכים. מגיעה לנו קצת נוחות בשגרה הלא נוחה הזו.
בשיטה הזו, כל אחד יכול להצליח להכין אוזני המן. בלי קירור, הקפאה וזמן המתנה. מתקבלים 30 משולשים פריכים מלאים במלית מתוקה, שהם ממש תענוג עם קפה או תה.
אחרי בדיקה מעמיקה: לצערי, אין לקנות בצק פריך ללא גלוטן.

אוזני המן טבעוניים מ-2 מצרכים

המצרכים:

  1. חבילת בצק פריך קפוא או מצונן – בסביבות 400 גרם
  2. קופסת ממרח תמרים איכותי או טחינה-שוקולד

אופן ההכנה:

  1. מפשירים את הבצק לפי הוראות היצרן (אם הבצק מצונן משתמשים בו כפי שהוא).
  2. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  3. פותחים את גליל הבצק ופורשים אותו על גבי נייר אפייה. מסירים את הניילון שעוטף את הבצק ומרדדים מעט את הבצק לעובי 2-3 מ״מ. קורצים עיגולים בקוטר 5-6 ס״מ עם כוס, קורצן או רינג. שמים במרכז כל עיגול כפית מהממרח שבחרתם.
  4. מקפלים לצורת משולש ע״י צביטת הבצק ב-3 מקומות, מוודאים שהפינות נדבקו ולא ייפתחו באפייה. במידת הצורך אפשר להיעזר בטיפת מים כדי להדק את הבצק.
  5. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה, מכניסים לתנור ואופים כ-10 דקות, מוציאים ומסובבים את התבנית ואופים עוד 3-5 דקות עד שהאוזניים זהובות. להוציא מהתנור ולצנן ע״ג רשת.
  6. לא לאכול לפני שמתקרר כדי לא לקבל כוויה בפה וכדי למנוע התפרקות האוזן.
  7. אופציונלי: לפני ההגשה לזרות מעט (או הרבה) אבקת סוכר.

אוזני המן טבעוניים - עם תמרים לפני אפייה

מכינים משלוח מנות? הנה עוד עוגיות לפורים שאולי יעניינו אתכם: סהרוני פרג – פרסבורגר, מעמולים, מגולגלות תמרים, שטרודל תפוחים אישי

אתם יודעים? אנשים רבים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב.

הכנתם? תשוויצו באינסטגרם ואל תשכחו לתייג אותי orlycohen@ על התוצרים שלכם וממש אשמח אם תתחילו לעקוב אחרי שם.

אם אתם לא רוצים לפספס מתכונים חדשים שלי, אנא השאירו את כתובת המייל שלכם בתחתית המתכון ואני אדאג לשלוח אליכם הודעה בכל פעם שאפרסם כאן.

בתיאבון!

חיים וטעים!

אוזני המן טבעוניים משני מצרכים - עם תמרים ואבקת סוכר

2 תגובות

  1. שרה וינטר 01/03/2022 בשעה 06:18

    פשוט נכון וגאוני

  2. חיים וטעים 01/03/2022 בשעה 08:13

    תודה רבה שרה

השאר תגובה