/, פסטה ואורז/רוטב דלעת לפסטה כמו במסעדה

רוטב דלעת לפסטה כמו במסעדה

רוטב דלעת לפסטה
חג שבועות הפך כבר מזמן לחג הפסטה והיות ואנחנו מאד מתחברים למטבח האיטלקי, גם אצלנו היא מככבת בארוחות החג. הפעם הכנתי פסטה ברוטב דלעת קרמי ומתקתק, עם פסטה טרייה וצבעונית שמקבלת את צבעיה מירקות. זאת ממש מנה של מסעדה, שאפשר וקל מאד להכינה בבית.
המנה קרמית ומנחמת (אני לא נוהגת להשתמש במילה, אך במקרה הזה ובתקופה הזו היא ממש במקום), פרווה ללא מוצרי חלב וללא ביצים ומתאימה לאלרגים ולטבעונים.

מהי פסטה טרייה?

פסטה טרייה, היא פסטה ששומרים בקירור (במקרר או במקפיא) ותהליך הייצור שלה לא כולל ייבוש כמו הפסטות שנמצאות על מדפי המרכולים. הפסטה הזו המיוצרת בשיטה איטלקית מסורתית היא חגיגה אמיתית בפה. מצד אחד, המרקם שלה נגיס ובו זמנית היא מחליקה בפה וזה כיף אדיר לכל אוהבי הפסטה.

לפני ששואלים אותי, פסטה טרייה ניתן כיום להשיג בהרבה מקומות. אני השתמשתי בפסטה של חברת פסטה ריקו. זאת פסטה שמגישים בהמון מסעדות ידועות ברחבי הארץ וכעת ניתן לרכוש אותה הביתה דרך אתר החברה. יש להם קטגוריה שלמה של מוצרים טבעוניים וזו בשורה נהדרת.
פסטה טרייה

רוטב דלעת לפסטה

המרכיבים ל- 4 מנות

  • 600 גרם דלעת קלופה
  • 400 מ״ל קרם קוקוס
  • 2 ס״מ שורש ג’ינג’ר קלוף וקצוץ דק או מגורר ע"ג פומפיה
  • קורט אגוז מוסקט מגורר טרי
  • מלח אטלנטי גס
  • פלפל גרוס
  • 2 כפות שמן זית
  • 2 אריזות פסטה טריה של פסטה ריקו, ערבבתי 2 סוגים. (או 1 חב׳ פסטה יבשה רגילה, אך הטעם שונה).

אופן ההכנה – רוטב דלעת לפסטה

  1. לחתוך את הדלעת לקוביות בינוניות, להניח בתבנית, לזלף שמן זית, לזרות מעט מלח ולאפות בתנור שחומם מראש ל-230 מעלות עד לריכוך וצריבה קלה של הקצוות (כ-30 דקות).
  2. להעביר את הדלעת למעבד מזון ולטחון למחית.
  3. להוסיף את קרם הקוקוס והתבלינים (ג’ינג’ר, מוסקט ופלפל גרוס) ולהמשיך לטחון עד לקבלת קרם אחיד במרקם של טחינה סמיכה. אם הקרם סמיך מדי, להוסיף 2-3 כפות ממי הבישול של הפסטה.
  4. לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן. חשוב לשים לב שהיות והפסטה טריה (בניגוד לפסטה יבשה) הבישול קצר מאד.
  5. לסנן את הפסטה ולשמור בנפרד מעט ממי הבישול.
  6. להעביר את תכולת מעבד המזון לסיר עם הפסטה ולערבב. לטעום ולתקן תיבול. שימו לב שלא הוספנו מלח לרוטב, אלא רק לדלעת לפני צלייתה, כך שיתכן ותצטרכו להוסיף מעט מלח לרוטב המוכן.
  7. כעת, לא נותר אלא להגיש לשולחן ולהתענג.

עוד מנות פסטה שבטוח תאהבו:

אתם יודעים? אנשים רבים נכנסים אלי לבלוג מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב. לכן, תגובות ולייקים יתקבלו בשמחה גדולה.

אהבתם? הכנתם? שתפו אותי איך יצא לכם כי זה מאד ישמח אותי. אם אתם מעלים תמונה תייגו אותי באינסטגרם ובואו לעקוב אחרי. מבטיחה שצבעוני, טעים ושמח שם.

אם אתם לא רוצים לפספס מתכונים חדשים שלי, אנא השאירו את כתובת המייל שלכם בתחתית המתכון ואני אדאג לשלוח אליכם הודעה בכל פעם שאפרסם כאן.

חג שמח!
בתיאבון!
חיים וטעים!

השאר תגובה