//פסטה עם ירקות ירוקים של סתיו
Print Friendly, PDF & Email

פסטה עם ירקות ירוקים של סתיו

Print Friendly, PDF & Email
פסטה ריקו עם ירקות ירוקים
.
אני אוהבת לבשל ולצרוך פירות וירקות בעונתם. אמנם כיום ניתן להשיג ברשתות השיווק כמעט הכל לאורך כל השנה, אך יש לזכור שחלקם יגיעו מהמקררים.
היות ואני קונה אצל מגדל אורגני (לפני שתשאלו: אני רוכשת כבר מספר שנים ממשק חביביאן את הסל השבועי שלהם) ואת ההשלמות אני רוכשת ישירות מחקלאים (דרך קבוצת רכישה בעיר מגורי), אני מקבלת הביתה רק מה שגדל באותו שבוע, וממש אין להשוות: הטעם, המרקם והערכים התזונתיים של היבול העונתי הם המקסימליים.
בימים אלו של שלהי הקיץ, כשהסתיו תופס פיקוד יש לנו זוקיני, ברוקולי, כרישה, אפונת שלג, בצל ירוק, אבוקדו, תפוחי עץ, אגסים ועוד, כך שזה בדיוק הזמן להכין פסטה עם ירקות ירוקים.

פסטה עם ירקות ירוקים של סתיו

המרכיבים ל- 5-6 מנות:
  • 300 גרם פסטה טריה מצוננת (אני השתמשתי ב"בוסיאטה" של פסטה ריקו RICO שקיבלתי להתנסות)
  • 300 גרם פסטה תרד טריה ומצוננת (של פסטה ריקו RICO כנ"ל)
  • 2-3 כפות שמן זית
  • 4 זוקיני בינוניים פרוסים לאורך דק דק בעזרת קולפן או מנדולינה (או עם סכין למטיבי לכת)
  • 2 כוסות פרחי ברוקולי טריים בגודל של 2-3 ס״מ (את הגזע לא לזרוק, אלא לשמור למרק)
  • 3 בצלים ירוקים פרוסים דק
  • 1 שן שום קצוצה דק דק
  • קליפה מגוררת מלימון אחד
  • 2-3 כפות מיץ לימון
  • מלח
  • פלפל גרוס
אופן ההכנה:
  1. מבשלים את הפסטה במי מלח בהתאם להוראות היצרן. היות והפסטה טרייה, היא מוכנה תוך דקות ספורות. מסננים ושומרים 1/2 כוס ממי הבישול.
  2. חולטים את פרחי הברוקולי במים רותחים למשך 5 דקות. מסננים.
  3. מקפיצים את הזוקיני בשמן הזית במשך 2 דקות עד לריכוך.
  4. מוסיפים  למחבת את השום, הבצל הירוק, קליפת הלימון והברוקולי וממשיכים בהקפצה עוד דקה.
  5. מצרפים את  הפסטה יחד עם 2-3 כפות ממי הבישול ששמרנו ומיץ הלימון.
  6. מתבלים במלח ופלפל ומגישים.
  7. ניתן לפזר עוד קליפת לימון מעל המנה, זה מוסיף רעננות.

הערות וגיוונים:

  • "בוסיאטה" מבית פסטה ריקו היא פסטה טריה טבעונית, ממש כמו במסעדות, שמכינים באפס מאמץ וניתנת להשגה במקררים של רשתות השיווק: שופרסל, יוחננוף, טיב טעם, יינות ביתן ועוד. הפסטה מופיעה ב- 3 טעמים: קלאסית, תרד וסלק (את הסלק עדיין לא טעמתי). יש לציין שהרטבים של פסטה ריקו לא טבעוניים.
  • למתכון זה ניתן להשתמש בכל פסטה שאוהבים, גם פסטה ללא גלוטן, ולהכין אותה לפי הוראות היצרן.
  • היות ואני חסידת הבישול לפי מה שיש בבית, אם חסר משהו, ניתן להשלים עם ירקות מוקפאים: ברוקולי, שעועית ירוקה או אפונה. הערכים התזונתיים שלהם נשמרים עקב שיטת ההקפאה המהירה.

.

אתם יודעים? אנשים רבים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב.

הכנתם? תשוויצו באינסטגרם ואל תשכחו לתייג אותי @orlycohen

אם אתם לא רוצים לפספס מתכונים חדשים שלי, אנא השאירו את כתובת המייל שלכם במקום המיועד לכך, בתחתית המתכון ואני אדאג לשלוח אליכם הודעה בכל פעם שאפרסם כאן.

.

בתיאבון!
חיים וטעים!
כותב | 2021-11-10T18:12:27+02:00 אוקטובר 20th, 2021|פסטה ואורז|0 תגובות

השאר תגובה